Jdi na obsah Jdi na menu
 


Obrázek z příběhu

Využití metody vhodné pro syntézu některých dovedností.

V dílně čtení kromě povídání hodně píšeme, abychom tříbili své názory. V jedné hodině jsme pro změnu a uvolnění vyzkoušeli úpravu "Story Flag" z knihy Independent Reading Response Acitivities.

 

Ponechala jsem hlavní požadavky:

nahoře název knihy a jméno autora

vlevo postavy (u nich měli doplnit roli postavy v příběhu)

vpravo prostředí

dole oblíbenou část

 

Dovnitř ale děti nekreslily jakýkoliv obrázek, ale dostaly za úkol vybrat jednu nebo dvě postavy a k nim do bubliny připsat přímou řeč, která by pro postavu byla charakteristická.

 

Aktivitu jsme zkoušeli v 6. a 7. třídě a téměř všechny práce se vydařily. Upustila jsem proto od původního záměru nalepit všechny obrázky rovnou do sešitu a raději jsme si s nimi vyzdobili nástěnku.

 

Z hlediska dovedností jsme procvičovali hledání důležitých informací, hodnocení, shrnování a vysuzování.

 

Z důvodu autorských práv tentokrát nepřikládám vzor ke stažení, ale v případě zájmu ho ráda zašlu.

 

obrazek-z-pribehu.png

 

Obrázek z příběhu

WITMER, Laura. Independent Reading Response Activities. Scholastic, 2002. ISBN 0-439-3096-1.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pavlína Hublová - Zajímavé

To je zajímavý grafický organizér. Podobný jsem zatím neviděla. Nedělalo dětem problém otáčet papír při jeho vyplňování? A nebo právě tohle bylo kladem celého listu?

kovlud - Re: Zajímavé

Při vytváření ani při kontrole problém nebyl. Naopak se mi líbilo, že se odpovědi zapisují netypicky po obvodu obrázku. Jediný problém vyvstal při ukazování na prezentaci.