Větné členy
Matching exercise
| Jak poznáme podmět? | Ptáme se na něj první pádovou otázkou. |
| Jak poznáme přísudek? | Jedná se obvykle o sloveso. Ptáme se, co podmět dělá. |
| Jak se ptáme na předmět? | Pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu. |
| Jak se ptáme na přívlastek? | Obvykle jaký, který, čí? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení místa? | Kde, kam, kudy, odkud? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení času? | Kdy, odkdy, dokdy, jak dlouho, jak často? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení způsobu? | Jak? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení míry? | Kolik, o kolik, jak mnoho? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení příčiny? | Proč? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení účelu? | Za jakým účelem? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení podmínky? | Za jaké podmínky? |
| Jak se ptáme na příslovečné určení přípustky? | I přes co, navzdory čemu? |
| Které slovní druhy rozvíjí předmět? | sloveso a přídavné jméno |
| Které slovní druhy rozvíjí přívlastek? | podstatné jméno |
| Které slovní druhy rozvíjí příslovečné určení? | sloveso, přídavné jméno a příslovce |